Monday, April 23, 2012

# The End.....Legacy of King

april?what's up with april? if april comes what i only think is my abah's birthday...tapi..for this year...april brought me a lot of sad news...as i already wrote before this...aku dikejutkan lagi dengan betul2 sadis, tragis, sebak, hiba, nanges news...my dearest 'otai' cat, Leo (often called leo cer cer..dont know why..suitable for him)...died..in front of me and my 3rd sis..actually, leo ni kucing jantan indoor tp ntah macam mana jdk kucing samseng di daerah perumahan aku..sape xkenal muka zorro ni..(sometimes kitorang pggl dia sarip dol..kata samseng kan?) and mungkin sebab dia dah tua dia xdpt nk lawan jantan2 muda lagi gagah perkasa mcm Perses...(tau Perses?haihhh..cite clash of titan tuu..)...bila dia dah tua mcm Zeus (merepek) dia kenala byk tokak haaa...(tokak dlm dialek utara bermaksud gigit)..so luka la di lehernya...kitorang dah lali dah..kata samseng..boh minyak gamat pun luka lek..degil...

tapi....kali ni...lukanya dijadikan tempat bertelur sepasang suami isteri lalats...kakak aku dah buang tp satu hari tu kakak aku ckp nape aku ni bau bangkai..(siot!) aku ckp aku xbau pape pun..rupanya leher leo dah luka teruk...tp dia lari..the next day...aku terbau something smelly mcm hingus...aku ingatkan Kenit..sebab Kenit demam and flu..so punyala bau kt Kenit..xbau pun..rupanya (lagi sekali) smelly tu comes from leo...and its a worst wound!a lot of holes...:(

yang paling menakutkan ialah that holes didiami oleh maggots bastard yg gemuk2...urghh 2nd sis aku ckp dia ada duet sekian2 bwklah leo gi klinik kerajaan..the doc is an Indian woman...she sprayed medical stuff particular for maggots and flies unto the bad bad bad wound...nooo fucking maggots!so shock okay!berpuluh2 maggots keluar mencari oksigen...and poor leo..he never scream like this before..never ever...first time kot dgr leo jerit..mmg bergenang air mata kami pegang leo..doc ckp teruk sgt dah ni..sbb daging leo dah byk kena makan...kitorang kena spray kt umah..sbb ada beribu lg dalam luka leo tu..7pm kitorang kena puasakan leo..esok pagi kena dtg lek doc nak bersihkan then jahit...

kt rumah leo asyik menjerit...xtau nak wat cane..kitorang sprayed nak bagi maggots fucker tu keluar...tp 2-3 ketul je..and leo sgt2 haus...then..pada detik tu...he's screaming smpi skang aku terngiang2...kakak aku dah takot leo dah lain macam...aku tengok kaki depan leo dah terbengkok...aku dah mula rasa lain...aku xnk rasa tu jdk kenyataan...kakak aku baringkan...kakak aku dah kuar airmata...aku kuat lg taim tu..pikir positif lg tp dlm sanubari berdoa cepat masa berlalu nak bwk leo balik hospital...then leo jerit lagi...

senyap....

empty...

aku tengok leo...tengok perot dia xbergerak...tengok leo..mulut dia dah ternganga...ya Allah...aku nanges..."ina...perot leo dah xbergerak...leo dah xda...." :'| kakak aku xpercaya...aku ckp perot dia dah xgerak..mulut dia dah ternganga...if nak tau..kucing yg dah ditarik roh mulut dia akan ternganga...aku selalu teman kucing2 aku dulu beranak dan even tgh nazak smpilah kena tarik roh...and yes...im crying so bad...so bad...like this world will end...kami nanges sgt2...detik yg pantas...aku genggam tangan leo...genggam perot leo..perot dia dah masuk ke dalam...THE END OF ERA...generasi kucing paling lama dah xda..tamat...leo is the last generation...kami balut leo...smpi satu tahap aku xbg kakak aku balut sbb aku xsggup leo kena balut...tp nak wat cane..itu jasad leo...leo ada dgn malaikat....melayang2 tngok kami yg menangis meratap tubuh dia...murung terus aku...

malam tu 2nd sis aku dtg with her hubby...dia ni cepat nanges sket..wayar sensitif dia mcm tu..aku dah xnk nanges...buat mcm muka tabah...an malam tu jgk kami tanam dia...mr tunang and abg ryzal korek tanah...mr tunang boleh bwk si Kenit sekali tngok upacara terhormat abg long dikebumikan...then bila mr tunang letak leo dlm tanah kitorang dah menangis sgt2...leo pergi wat selamanya..aku mrh leo sbb degil sgt nk gadoh!xtau ke kitorang syg sgt kt dia...Kenit tengok je leo dlm tanah...habis bulu Kenit basah kena air mata masin aku...bila leo kena kambus aku tutup muka ngan bulu2 Kenit...Kenit senyap je (kalo kucing lain mungkin meronta)...aku dan kakak2 aku xleh tido...mata bengkak semua..suram sgt esoknya...mak sms mak menangis...sbb mak lg rapat dgn leo...mak ckp ingat Allah byk2...well..aku tempek sedutan hidup leo..byk lg pics leo..tp xsggup nak tngok lama2..amek mana sempat...pics dia semua photogenic...love you dearie :'|

the time leo and his happy family but they already gone..and leo live his life with a brave heart full of our love

teenage life was the sweetest memories..

always love friends & his unknown son..except his foes

the loyal cat return to the only one who create us...Allah swt (The Creator O Mighty).. :'|

Leo suka makan udang. even samseng pun dia xpernah curik makanan mcm Bella..kalo pernah pun tu msti dia bau udang atau mknn dah habis tp jarangla..Leo jenis rilex..Dia xgarang dgn adik2 nya even kucing baru diadopt oleh kami dia xkn pernah pukul..kucing baru yg garang kt dia..Dia cool dgn muka zorro..Dia suka wat hal dia..Suara Leo sgt lembut..Leo xsuka air dlm bekas xditukar...dia akan celup tgn dia mcm rasa keadaan air tu dan pggl kitorang tukar air minuman dia..hebatkan?tp pe'el dia plg buruk satu ja...pancut rata2..that was his bad habits!tp..semua dah jadik kenangan...




LEO (2008-18 April 2012)

END.

No comments:

Labels

Angry (1) Anime (1) Annoying (6) Birthday (2) Cats (4) chilhood (1) Convocation (1) Country (1) disease (1) DIY (1) Drawing (2) Eid (1) Experiences (8) family (1) film (3) Food (2) Friendship (10) Grateful (2) Heartbroken (3) horror (1) Independence (2) Islam (5) Job (2) Life (16) Lone (4) love (14) Makan (2) Manga (1) martial arts (2) Memories (12) MJ (3) Money (1) Music (8) Passionate (7) Patriotisme (1) peace (3) Performing Art (9) Pets (3) Photography (2) poetry (7) Pressure (3) program tv (1) puppet (1) Ramadhan (1) Sad (4) soklan (1) Spiritual (5) Stress (1) theatre (9) Thinking (4) Wish (7) Worry (1) WWF (1)